West-Vlaanderen

056 12 33 33

Oost-Vlaanderen

09 283 00 74

Antwerpen

03 535 04 52

Limburg

011 46 00 43

Vlaams-Brabant

02 828 02 17

Vaak gestelde vragen

Wanneer krijg ik een plaatsingsdatum?

Wanneer u een offerte aanvraagt zullen wij u contacteren voor een verkennend gesprek met één van onze vertegenwoordigers. Als u daarna onze offerte accepteert maken wij u dossier op en sturen wij  u een voorschotfactuur. Na het betalen van de voorschot factuur zal u worden gecontacteerd door de dienst planning voor een plaatsingsdatum. Deze plaatsingdatum geldt.

Dit wordt meegedeeld tijdens het contact met de dienst planning. Naargelang de situatie zal uw contactpersoon beoordelen of een parkeerverbod nodig is.

Ook dit hangt af van de situatie. Tijdens het contact met de dienst planning zal bekeken worden of een hoogtewerker nodig is. Dit hangt onder meer af van de hoogte van de dakrand en de toegankelijkheid van het dak. Balti Solar zorgt voor een hoogtewerker.

De vertegenwoordiger die bij u langskwam heeft alle nodige informatie al verzameld. Een technisch bezoek is dus niet meer nodig.

Moet ik een keuring aanvragen?

Uw keuring wordt aangevraagd door Balti. Het keuringsorganisme zal u rechtstreeks contacteren (per mail) om een afspraak vast te leggen. Het is belangrijk dat de keuringsdatum na de plaatsingsdatum ligt.

Nadat wij het niet-conforme verslag ontvangen hebben, contacteert onze technische dienst u om een interventie in te plannen. Zodra deze is ingepland wordt er voor u een herkeuring aangevraagd.

De aarding is een basisveiligheid van uw woning, deze wordt verondersteld in orde te zijn. Het conform zetten hiervan is niet in de prijs inbegrepen van de offerte. U kan dit uiteraard via onze diensten laten in orde brengen of  u kunt zelf een elektricien aanstellen om de werken uit te voeren. U wordt hiervan per mail op de hoogte gebracht en dient dan per kerende uw voorkeur door te geven. Een herkeuring is wel in de prijs inbegrepen.

Ons certificeringsnummer is 03507. Dit is terug te vinden op de facturen links bovenaan.

Hoe schakel ik over van monofase naar 3 fase?

Om een verhoging van uw aansluitingsvermogen aan te vragen belt u naar Fluvius (078 35 35 34). Kies in het keuzemenu voor “Hebt u een vraag over aanpassingen aan uw meter of elektrische aansluiting”. Hierna zal u bij de juiste persoon terecht komen om een verhoging van uw aansluitingsvermogen aan te vragen.

Hou alvast zoveel mogelijk gegevens bij de hand (Adres, Postcode, Naam eigenaar, etc…)

Nadat de aanpassing is uitgevoerd neemt u terug contact op met ons. Daarna bekijken wij de situatie en indien nodig komen wij langs om een aanpassing uit te voeren.

Mijn batterij laadt niet naar 100%

Bij het installeren van de thuisbatterijen kunnen we deze niet direct opladen tot 100%. Dit dient langzaamaan te gebeuren. De verschillende modules moeten, als het waar, op elkaar afgestemd worden. Dit gebeurt automatisch door de batterijen te opladen en te ontladen. Na een tijdje zullen de modules op elkaar afgestemd worden en kan de batterij voor de volle 100% gebruikt worden.

Li-ion batterijen mogen NOOIT tot 0% ontladen worden. Bij andere apparaten met li-ion batterijen geldt dit ook. Op andere apparaten wordt er echter een andere waarde dan de wettelijke waarde getoond. De waarde die U via SolisCloud, SEMS+ of op uw omvormer te zien krijgt is de werkelijke capaciteit van de batterij.

Dit probleem kan vaak opgelost worden door een update van Solis of Goodwe. Contacteer onze klantendienst en wij zullen een update van uw installatie vragen. U kunt echter zelf al een reset uitvoeren van de batterijen. Hieronder leggen we uit hoe je dit doet.

  1. Open de batterijkist.
  2. Aan de linkerkant vindt u een aan/uit knop, deze mag u van alle batterij-modules op 0 plaatsen.
  3. Wacht even (5 min).
  4. Schakel alle batterij-modules opnieuw in.
  5. Aan de linker kant van de modules kan u ook een rode knop terugvinden met bijschrift SW (Bij de module die zich het dichtst bij de omvormer bevindt.): Hou deze rode knop ingedrukt tot dat alle batterijen oplichten.

Hiermee voert U een reset uit van de batterijen. Als alles goed gelukt is zou het alarmsignaal gestopt moeten zijn. Wij informeren u vanaf dat Solis/Goodwe de update heeft uitgevoerd.

*Bij bepaalde batterijen is er geen aan/uit knop aanwezig maar een zekering (zie afbeelding). Die mag je uitschakelen en daarna ook de rode knop ingedrukt houden.

Mijn batterij gaat in alarm

Indien uw Felicity batterij in alarm gaat of u vermoed problemen met de batterij kunt u volgende stappen ondernemen:

  1. Neem een foto van de voorkant en zijkant van de batterij.
  2. Stuur deze door naar “helpdesk@baltisolar.be” met als onderwerp “Felicity probleem – Naam Voornaam”
  3. Plaats in de e-mail ook volgende gegevens:
    1. Uw naam en voornaam
    2. Uw adres
    3. Uw gsm/telefoonnummer
    4. Het model van uw batterij (indien u deze kent)

Wij zullen u daarna zo snel mogelijk contacteren om het probleem op te lossen. 

Ik ben veranderd van internetprovider/Ik heb een nieuwe modem

De installatie blijft verder produceren/werken, het is enkel de monitoring die niet meer geraadpleegd kan worden.

U vindt een uitgebreide uitleg voor het opnieuw instellen van uw wifiverbinding op deze link.

Dynamisch laden activeren op uw EVA installatie

Indien uw het dynamisch laden wenst te activeren op uw EVA installatie moet u eerst voldoen aan een aantal voorwaarden:

  1. Is uw verbruiksprofiel al opgebouwd? EVA start dit proces automatisch na de installatie van uw zonnepanelen en thuisbatterij(en). Wanneer het profiel is opgebouwd krijgt u hiervan melding in de app.
  2. Heeft u al de verbruikswaardes van uw digitale teller opgevraagd bij Fluvius? Dit is noodzakelijk om de waardes uit EVA te vergelijken met de waardes van uw digitale teller. Zo zijn we zeker dat het verbruiksprofiel correct is opgebouwd. 
  3. Heeft u al een actief dynamisch energie contract? Indien u dynamisch wenst te laden met EVA is een dynamisch energie contract noodzakelijk. Vooraleer u het dynamisch laden kan inschakelen zal u eerst een actief dynamisch energie contract nodig hebben. Pas daarna mag u het dynamisch laden activeren. Een dynamisch energie contract kan u aanvragen bij uw energieleverancier.

Op de website van EVA vindt u een handleiding om alle bovenstaande stappen uit te voeren. Klik hier om deze te raadplegen.

Ik ben veranderd van internetprovider/ik heb een nieuwe modem

De installatie blijft verder produceren/werken, enkel de monitoring kan niet meer geraadpleegd worden.

U vindt een uitgebreide uitleg voor het opnieuw instellen van uw wifiverbinding via deze link.

Indien u problemen ondervindt met het opnieuw instellen van uw wifiverbinding neem dan contact op met onze technische dienst via onderstaand formulier of door een mailtje te sturen naar helpdesk@baltisolar.be

Nog steeds hulp nodig?

Heeft u een probleem met uw installatie of u zit nog met vragen? Vul onderstaand formulier in en er wordt automatisch een ticket gemaakt bij onze helpdesk. Wij helpen u daarna zo snel mogelijk verder.

Voornaam  
Familienaam  
Email  
Telefoon  
Onderwerp  
Uw bericht